Fulltidsstudier
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Grunnstudium i kristendom/KRLE (60 stp/ECTS)
Bachelor i teologi og ledelse (180 stp/ECTS)
Bachelor i religion og samfunn (180 stp/ECTS)
Kontakt opptak@hlt.no ved spørsmål eller interesse.
Studenten skal:
Skrive en lærerdefinert oppgave på 2000 ord. Oppgaven er tilgjengelig fra studiestart. Oppgaven vurderes fra A-F, og danner grunnlag for karakteren i faget.
12 undervisningstimer og 4-6 timer digital undervisning
Kurset gir en introduksjon til teologi for livet. Vi lever i en globalisert verden med delvis motstridende eller overlappende historier om hvordan en god livsutfoldelse ser ut. Emnet søker å forberede studentene individuelt og i fellesskap for å kunne leve livet i tråd med en kristen forståelse av hvordan menneskelig vekst og det gode liv ser ut. Kurset søker å istandsette studenter for høyere utdanning og til arbeid med integritet, mening og verdi.
En student som har fullført emnet INF1241 skal ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Studenten:
Studenten:
Studenten:
Undervisningen gis i form av
Covey, S.R. The seven habits of highly effective people: Revised and Updated: 30th Anniversary Edition. Simon & Schuster UK; Reissue edition 2020 (side 13-213)
Jipp, J.W., Pauline Theology as a way of life. A Vision of human Flourishing in Christ. Baker Academic 2023 (side 85-157 og 201-239)
Schnell, T. The Psychology of meaning in life. Routledge Taylor & Francis Group. 2021 (side 1-13 og 28-237)
Volf, M., Mc Annally-Linz, R., Croasmun, M. 2023. Life worth Living. A guide to what matters most. The Open Field. (200 sider)
Supplerende litteratur
Åkerlund, Truls. Tråden heter trofasthet. Verbum: 2024
Crouch, A. Strong and weak: Embracing a life of love risk and true flourishing. Inter Varsity Press. (192 sider)
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Et studieløp med færre fag pr semester enn fulltid. Du kan justere opp eller ned antall fag fra semester til semester i studieløpet.
Et alternativ der du bare deltar i om lag halvparten av undervisningstimene, hvor det gis en oversikt over det mest sentrale i pensum. Til gjengjeld leveres en ekstra oppgave i faget som vurderes til «Bestått»/«Ikke bestått». Du kan velge redusert undervisning både som fulltidsstudent og på deltid.