
Avviks- og forbedringsmelding
Det er viktig for oss at du vet at når du har et behov så hører vi på deg. Derfor har vi laget et eget system for å registrere tilbakemeldinger fra studenter og ansatte. Vi kaller det for en avviks- og forbedringsmelding. Kanskje du ikke tenker på din tilbakemelding som et” avvik”. Bruk skjemaet likevel! På den måten sikrer vi at du blir hørt!
.
I henhold til norsk standard i” NS-ISO 8402 Kvalitetsledelse og Kvalitetssikring” defineres avvik som” Mangel på oppfyllelse av spesifiserte krav”. Generelt kan man si at avvik betyr at noe ikke er slik vi i utgangspunktet forutsatte det skulle være sett i forhold til definerte kvalitetskrav. Konkret kan dette innbefatte:
.
Hensikten med tilbakemeldingen er å sikre at avvik blir registrert og meldt til rette vedkommende, slik at nødvendige tiltak kan bli iverksatt for å forebygge, avdekke og rette opp feil og mangler. Vi vil også gjerne ha gode forslag til hvordan ting kan gjøres bedre.
Har du kommunisert via dette skjemaet forplikter vi oss til å følge opp.
Klikk på den lenken som du tenker er mest relevant. Da åpnes en ny side med et skjema som du skal fylle ut.
.
Skjema for begrunnelse for karakter finner du her.
Skjema for klage på karakter finner du her.