Fulltidsstudier
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Bachelor i teologi og ledelse(180 stp/ECTS)
Søknader som er sendt inn etter 15. april vil bli behandlet fortløpende.
Kurset gir innføring i noen av de mest vanlige motforestillinger mot den kristne tro, og drøfter disse ut fra et kristent ståsted. Dette dreier seg blant annet om problemstillinger som det ondes problem, livets mening, gudsbevis, forholdet mellom vitenskap og tro, og historiske spørsmål angående Bibelens troverdighet.
Studier i emnet har som målsetning å gi følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studiet skal gi…
Ferdigheter
Studiet skal styrke studentens
Generell kompetanse
Studiet skal gi
Undervisningsform
Undervisningen gis i form av digitale interaktive møtepunkter ca. annenhver uke, undervisningsvideoer, eget studium av faglig litteratur og oppgaver.
Pensumlitteratur
Boyd, Gregory A. (2008): Letters From A Skeptic. Colorado Springs, s. 22–232 (210 s.)
Craig, William L. (2008): Reasonable Faith: Christian Truth and Apologetics. Wheaton, Illinois: Crossway Books, s. 15-25, 29-60, 65-88, 93-103, 106-114, 150–158, 170-181, 189-196; 360-400 (150 s.)
Hick, John (1977). Evil & the God of Love. 2nd ed. London: The MacMillian Press, s. 265-277, 324-325 (14 s).
Schaeffer, Francis A. (1990): Trilogy. Leicester: Inter-Varsity Press, s. 93-97 (5 s.).
Supplerende litteratur
Andersen, Øyvind G. (2013, 3. utg.): Våg å tenke – våg å tro! Brumunddal: Global MIsjon (øvrige deler av boken, se ovenfor under pensumlitteratur, ca. 145 sider).
Craig, William L (2008).: Reasonable Faith: Christian Truth and Apologetics. Wheaton, Ill: Crossway.
Strobel, Lee (1998): The Case for Christ. Grand Rapids, MI.
Strobel, Lee (2004): The Case for a Creator. Grand Rapids, MI.
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Et studieløp med færre fag pr semester enn fulltid. Du kan justere opp eller ned antall fag fra semester til semester i studieløpet.
Et alternativ der du bare deltar i om lag halvparten av undervisningstimene, hvor det gis en oversikt over det mest sentrale i pensum. Til gjengjeld leveres en ekstra oppgave i faget som vurderes til «Bestått»/«Ikke bestått». Du kan velge redusert undervisning både som fulltidsstudent og på deltid.