Fulltidsstudier
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Bachelor i ledelse, økonomi og administrasjon (180 stp/ECTS)
Kontakt opptak@hlt.no ved spørsmål eller interesse.
Prosjektoppgave (60 %) og muntlig presentasjon (40 %). Individuell vurdering av oppgaver.
48 undervisningstimer.
nnlevering av prosjektskisse med case-beskrivelse, problemstilling og kort presentasjon av relevant litteratur.
Vi lever i tider preget av høy endringstakt som stiller store krav til virksomheters evne til kontinuerlig fornyelse og omstilling. Dette er blant annet drevet frem av brede utviklingstrender som digitalisering, endringer i brukeradferd og preferanser, og det grønne skiftet. Emnet Innovasjon og entreprenørskap gir en innføring i hvordan man kan posisjonere virksomheter for å på best mulig måte imøtekomme og håndtere mulighetene og utfordringene dette medbringer. Kurset gir en teoretisk og praktisk forståelse for hvordan virksomheter kan identifisere og utnytte innovasjonsmuligheter gjennom å gi en grunnleggende innføring i ulike former for innovasjonsprosesser, innovasjonsstrategier, innovasjonsmetodikk og digital innovasjon. Forskjellene og likhetene mellom entreprenørskap og innovasjon vil også drøftes i utstrakt grad gjennom kurset.
En student som har fullført emnet skal ha følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Studenten:
Studenten:
Studenten:
Emnet struktureres gjennom forelesninger, gruppearbeid og individuelt arbeid med prosjekt-oppgave som skal forsvares muntlig.
Hovland, N. P. (2018). Entreprenørskap og innovasjonsledelse. Cappelen Damm akademisk.
Reis, E. (2011). The lean startup. New York: Crown Business, 27, 2016-2020.
Christensen, C., Hall, T., Dillon, K., & Duncan, D. S. (2016). Competing against luck. The story of innovation and customer choice. First edition. New York, NY: HarperBusiness an imprint of HarperCollins Publishers.
Nambisan, S., Lyytinen, K., Majchrzak, A., & Song, M. (2017). Digital innovation management. MIS quarterly, 41(1), 223-238.
Hund, A., Wagner, H. T., Beimborn, D., & Weitzel, T. (2021). Digital innovation: Review and novel perspective. The Journal of Strategic Information Systems, 30(4), 101695.
Zhu, W., Yang, H., Yang, B., & Sosik, J. J. (2024). Innovative leadership in organizations: Dimensions, measurement, and validation. Journal of Business Research, 172, 114445.
Dunaetz, D. R. (2021). Innovation in Churches: A Theoretical Framework. Great Commission Research Journal, 13(2), 5-20.
Christoffersen, S. A. (1996). Hans Nielsen Hauge og det moderne Norge. Oslo: Norges forskningsråd.
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Et studieløp med færre fag pr semester enn fulltid. Du kan justere opp eller ned antall fag fra semester til semester i studieløpet.
Et alternativ der du bare deltar i om lag halvparten av undervisningstimene, hvor det gis en oversikt over det mest sentrale i pensum. Til gjengjeld leveres en ekstra oppgave i faget som vurderes til «Bestått»/«Ikke bestått». Du kan velge redusert undervisning både som fulltidsstudent og på deltid.