Fulltidsstudier
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Bachelor i teologi og ledelse (180 stp/ECTS)
Årsstudium i kirke og misjon (60 stp/ECTS)
Etter 1. august er det løpende opptak fram til studiestart
Emnerefleksjon og logg
Evalueringen i emnet gjøres som bestått/ikke bestått.
PRA1020 Praksis II bygger på PRA1010 Praksis I og forutsetter at dette faget er gjennomført. PRA1020 innledes med en undervisningsbolk. Deretter velger hver student i samarbeid med praksislærer egnet praksissted og praksisveileder. Studenten utarbeider konkrete læringsmål i samarbeid med praksisveileder og praksislærer. Arbeidsformen skal være individuell. Læringsmålene er tema for de selvvalgte refleksjonsnotatene. Dette synliggjøres i loggbok, arbeides med i refleksjonsnotat, veiledningssamtaler, praksisgrupper og evalueres i emnerefleksjon. Det er viktig at praksis skal gi anledning til å få ledelseserfaring på forskjellige nivå og i et variert sett av oppgaver. Se for øvrig praksismanualen og loggbok for nærmere beskrivelse av praksis. Ved utenlandspraksis må studenten lese angitt tilleggspensum.
.
.
Kunnskaper
Studiet skal gi kunnskap om:
Tillegg ved utenlandspraksis:
.
Ferdigheter
Studiet skal styrke studentens evne til:
Tillegg ved utenlandspraksis:
.
Generell kompetanse
Studiet skal gi studenten:
.
Undervisningsform
Emnet skal utgjøre til sammen 280 timer fordelt på en undervisningsbolk, refleksjonsnotat, egenstudier, veiledningssamtaler, praksisgrupper og utøvende praksis. Utøvende praksis utgjør 10 timer i uka over 20 uker eller som en 5 ukers intensiv praksisperiode. Utøvende praksis kan gjennomføres både i innland og i utland.
Pensumlitteratur
Foster, R. J. (1998) Streams of Living Water. Celebrating the Great Traditions of Christian Faith. HarperCollins, s.1-272 (kap.1-7), (272 sider). (DTL).
Malm, M. (2019) Fri til å tjene. Lederskap i Jesu fotspor. Verbum, s.13-225, (213 sider).
Nouwen, Henri J.M. (1992) In the Name of Jesus: Reflections on Christian Leadership. Crossroad (120 sider)
Tillegg pensumslitteratur ved utenlandspraksis
Døhlie, E. & Askeland, G. A. (red.) (2006) Internasjonalt sosialt arbeid – innsats på andres arena. Oslo: Universitetsforlaget, s.41-54, 105-119 (27 sider). Kompendium.
Lilleåsen, R. & Nandrup, I. Opplevelse, dannelse og misjonspraksis. Norsk Tidsskrift For Misjonsvitenskap, 4/2018, 46-57 (11 sider). https://journals.mf.no/ntm/article/view/4430/3745
Lingenfelter, S. & Mayers, M. (2016) Ministering Cross-Culturally. A Model for Effective Personal Relationships. Baker Academic, s.17-32 (kap.21), 115-121 (Appendix), (14 sider). DTL.
Norwegian Council for Mission and Evangelism (2009) Codes of Conduct – for Norwegian Mission Organizations with International involvement. no (5 sider) https://norme.no/wp-content/uploads/2017/12/Codes-of-Conduct-NORME_eng_ny_design.pdf
Redse, A. (2011) Religionsfridom, toleranse og misjon. Norsk tidsskrift for misjonsvitenskap, 3-4/2011, 248-265 (17 sider).
https://journals.mf.no/ntm/article/view/4259/3576
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Et studieløp med færre fag pr semester enn fulltid. Du kan justere opp eller ned antall fag fra semester til semester i studieløpet.
Et alternativ der du bare deltar i om lag halvparten av undervisningstimene, hvor det gis en oversikt over det mest sentrale i pensum. Til gjengjeld leveres en ekstra oppgave i faget som vurderes til «Bestått»/«Ikke bestått». Du kan velge redusert undervisning både som fulltidsstudent og på deltid.