Fulltidsstudier
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Bachelor i teologi og ledelse (180 stp/ECTS)
Etter 1. august er det løpende opptak fram mot studiestart.
Gjennomføre en 4 timers skoleeksamen. 100%. A-F
24 undervisningstimer (16 timer ved redusert undervisning)
Introduksjon til apologetikk gir innføring i noen av de mest vanlige motforestillingene mot den kristne, og de svar som kan gis fra et kristent ståsted. Kurset tar også for seg intellektuelle grunner til støtte for den kristne troen på Gud. Utvalgte temaer er:
Kristen initiasjon er en studie av sammenhengen mellom omvendelse, tro, dåp og åndsdåp. Kurset gir kjennskap til ulike kirkelige tradisjoners syn med vekt på pinse-karismatiske bevegelser.
.
.
Kunnskaper
Studiet skal gi…
.
Ferdigheter
Studiet skal styrke studentens
.
Generell kompetanse
Studiet skal gi
Undervisningsform
Undervisning gis i form av interaktive forelesninger i emnet, eget studium av faglig litteratur og eventuell annen ressurslitteratur.
Pensumlitteratur
Boyd, Gregory A. (2008): Letters From A Skeptic. Colorado Springs, s. 22–232 (210 s.)
Craig, William L. (2008): Reasonable Faith: Christian Truth and Apologetics. Wheaton, Illinois: Crossway Books, s. 15-25, 29-60, 65-88, 93-103, 106-114, 150–158, 170-181, 189-196; 360-400 (150 s.)
Hick, John (1977). Evil & the God of Love. 2nd ed. London: The MacMillian Press, s. 265-277, 324-325 (14 s).
Schaeffer, Francis A. (1990): Trilogy. Leicester: Inter-Varsity Press, s. 93-97 (5 s.).
Andersen, Øyvind G. (2013, 3. utg.): Våg å tenke – våg å tro! Brumunddal: Global MIsjon (øvrige deler av boken, se ovenfor under pensumlitteratur, ca. 145 sider).
Craig, William L (2008).: Reasonable Faith: Christian Truth and Apologetics. Wheaton, Ill: Crossway.
Strobel, Lee (1998): The Case for Christ. Grand Rapids, MI.
Strobel, Lee (2004): The Case for a Creator. Grand Rapids, MI.
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Et studieløp med færre fag pr semester enn fulltid. Du kan justere opp eller ned antall fag fra semester til semester i studieløpet.
Et alternativ der du bare deltar i om lag halvparten av undervisningstimene, hvor det gis en oversikt over det mest sentrale i pensum. Til gjengjeld leveres en ekstra oppgave i faget som vurderes til «Bestått»/«Ikke bestått». Du kan velge redusert undervisning både som fulltidsstudent og på deltid.