Fulltidsstudier
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Bachelor i teologi og ledelse (180 stp)
Årsstudium i barne- og ungdomsarbeid (60 stp/ECTS)
Kontakt opptak@hlt.no ved spørsmål eller interesse.
Studentene skal skrive en skriftlig oppgave på 2000 ord. Oppgaven er lærerdefinert, og oppgaveordlyd skal være klar senest 3 uke før innleveringsfrist. Oppgaven vurderes A-F, og teller 100% av karakteren i UNG1210.
30 undervisningstimer og 6 timer i kollokviegrupper
En bokrapport på 1500 ord. Rapporten vurderes bestått/ikke bestått
I forbindelse med den teologiske refleksjon stiller vi oss helt grunnleggende spørsmål som f.eks.: ”Hvem er Gud?”, ”Hvor møter vi Gud? Og ”Hvorfor gjør vi det vi gjør?” Svar på spørsmålene utgjør det teologiske fundament i det kirkelige barne- og ungdomsarbeidet. Metoder og modeller kan betegnes som kulturelt betingede redskap til å kommunisere svar på disse spørsmålene i ord og i handling i en bestemt kulturell kontekst. I kurset vil det være fokus på å identifisere og søke svar på de grunnleggende teologiske spørsmål som utgjør fundamentet for Kirkens arbeid for og med barn og unge.
.
En student som har fullført emnet UNG1210 UNG teologi i praksis skal ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Studenten:
.
Studenten:
.
Studenten:
.
Undervisningen struktureres som forelesninger, gruppearbeid, studentopplegg og feltstudier. Undervisningen i emnet har et omfang på 30 undervisningstimer og 6 timer i kollokviegrupper.
Clark, C. (2016) Adoptive Youth Ministry: Integrating Emerging Generations into the Family of Faith. Baker Akademic (350 sider)
Clark C. (ed.) (2015) Youth Ministry in the 21st Century: Five Views. Baker Academic (200 sider)
Dean C. K., Root A. (2011) The Theological Turn in Youth Ministry. Inter Varsity Press (27-119)
Keagler, L. (2014) Youth Ministry in a Multifaith Society: Forming Christian Identity Among Skeptics, Syncretists and Sincere Believers of Other Faiths. Inter Varsity Press (224 sider)
Supplerende litteratur
Ballard, John & Pritchard, John (1996): Practical Theology in Action. SPCK, London. (186 pp).
Borgman, Dean (1997): When Kumbaya Is Not Enough: A practical Theology for Youth Ministry. Peabody, MA: Hendrickson Publishers. (240 pp).
Ward, Pete (1997): Youthwork and the Mission of God. London: SPCK. (140 pp).
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Et studieløp med færre fag pr semester enn fulltid. Du kan justere opp eller ned antall fag fra semester til semester i studieløpet.
Et alternativ der du bare deltar i om lag halvparten av undervisningstimene, hvor det gis en oversikt over det mest sentrale i pensum. Til gjengjeld leveres en ekstra oppgave i faget som vurderes til «Bestått»/«Ikke bestått». Du kan velge redusert undervisning både som fulltidsstudent og på deltid.