Fulltidsstudier
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Bachelor i teologi og ledelse (180 stp/ECTS)
Årsstudium i verdibevisst endringsledelse (60 stp/ECTS)
Årsstudium i menighetsledelse (60 stp/ECTS)
Årsstudium i kristent barne- og ungdomsarbeid (60 stp/ECTS)
Skrive en oppgave på 3000 ord. 100%. A-F
48 undervisningstimer
Skrive ett foruminnlegg (minimum 150 ord), og kommentere på to andre (hver på min. 100 ord)
Redusert undervisning: oppgave på 2500 ord
Emnet VEL1210 gir en innføring i temaer som oppgaver, teknologi, mål og effektivitet i organisasjoner. Videre vil faget behandle temaer som organisasjonsstruktur, organisasjonskultur, kommunikasjon, organisasjonslæring, makt og konflikt i organisasjoner. Faget legger også til rette for at studenten får en dypere forståelse av hvordan endrings- og beslutningsprosesser former organisasjoner. Spesiell vekt vil bli lagt på hvordan organisasjonsfaget kan brukes innen kirke og frivillige organisasjoner.
.
Kunnskaper
Studiet skal gi kunnskap om…
.
Ferdigheter
Studiet skal styrke studentens evne til å…
.
Generell kompetanse
Studiet skal bidra til å:
Undervisningsform
Undervisning gis i form av interaktive forelesninger, og i form av ett eller flere veiledet casestudier. Emnet består av til sammen 48 undervisningstimer.
.
Pensumlitteratur
Jacobsen, Dag Ingvar og Thorsvik, Jan (2013). Hvordan organisasjoner fungerer. Fagbokforlaget. 4. utgave. Kapittel 12 om ledelse er ikke pensum. Ca. 550 sider.
Artikler (72 sider):
Kotter, John P. (Jan. 2007). Leading Change. Why Transformation Efforts Fail. Harvard Business Review. 10 sider
Jenssen, Jan Inge (2017). Organisering og ledelse i kirken. (17 sider)
Jenssen, Jan Inge (2017). Menighetsstruktur. (21 sider)
Råmunddal, Lars (2015): Hva handler menighetsutvikling egentlig om? En drøfting av ulike strategiske tilnærminger til menighetsutvikling i lys av en helhetlig ekklesiologisk modell. Scandinavian Journal of Leadership and Theology (24 sider).
Normalt studieløp med 30 studiepoeng pr semester hvor du følger all undervisning som normalt.
Et studieløp med færre fag pr semester enn fulltid. Du kan justere opp eller ned antall fag fra semester til semester i studieløpet.
Et alternativ der du bare deltar i om lag halvparten av undervisningstimene, hvor det gis en oversikt over det mest sentrale i pensum. Til gjengjeld leveres en ekstra oppgave i faget som vurderes til «Bestått»/«Ikke bestått». Du kan velge redusert undervisning både som fulltidsstudent og på deltid.